ویژگی های یک محصول خوب

با وجود فضای رقابتی که بین شرکت ها و صنعتهای مختلف است داشتن یک برند موفق و نمونه بیش از هر چیزی مورد توجه کارفرمایان است. هر شرکتی از استراتژی های خاص خود برای رسیدن به موفقیت استفاده می کند.
بنابرین کیفیت محصولات و خدمات برای داشتن یک برند خوب لازم است. برند نام یک محصول، خدمات، ایده و... را برای مصرف کنندگان تداعی میکند. برندی که بتواند نیاز مصرف کنندگان را برآورده کند یک برند موفق خواهد بود.

هفت ویزگی یک محصول یا یک برند موفق. 
1-شناخت مصرف کنندگان: 


یک برند خوب از مصرف کنندگان و بازار هدف شناخت کافی دارد و نحوه ی ارتباط با مصرف کنندگان و شناخت آنها را میداند. هر برندی یکسری مشتریان دائمی و همیشگی دارد بنابراین حفظ و نگه داری این مشتریان هم از دیگر اهداف برندهای موفق است. تلاش برای شناخت مصرف کننده و برطرف کردن نیازهای آنها در تولید یک محصول خوب از ویژگی های یک برند موفق است. 
  
2-منحصر بفرد بودن: 

داشتن یک برند یعنی ایجاد یک نام تجاری منحصر بفرد و متفاوت از دیگر برندها مثلا برند اپل یک برند شناخته شده در سر تا سر جهان است که با تولید محصولاتی با خلاقیت بالا منحصر بفرد است. برای منحصر بفرد بودن باید خدماتی را ارئه دهید که در عین جذابیت برای مصرف کننده دارای یک ویژگی خوب، متفاوت و جدید باشد. 
 
3-انگیزه و اشتیاق: 

شاید بتوان بدون انگیزه و اشتیاق کافی یک برند را برای مدت کوتاهی ایجاد کرد اما گسترش و پیشرفت این برند بدون انگیزه ی کافی امکان پذیر نیست. مثلا اگر افراد موفقی مثل استیو جابز را در نظر بگیرید آنچه که باعث موفقیت روز افزون وی شده بود انگیزه و علاقه ای بود که به برند و تجارت خود داشت. 
  
4-ثبات و پایداری در کیفیت: 

پایداری در کیفیت، محصولات و خدماتی که ارائه میدهیم باعث میشود که مشتریان دائمی افزایش یابند. وقتی که یک مشتری به شرکت یا برند شما مراجعه میکند تا محصولات مورد نظرش را خریداری کند اگر کیفیت و مرغوبیت همیشگی را در کالای مورد نظر نبیند قطعا برند دیگری را برای خرید انتخاب خواهد نمود. بنابراین چون فضای رقابتی بین برندها وجود دارد هر چقدر که این کیفیت دائمی و همیشگی باشد مشتریان بیشتری هم وجود خواهند داشت. 
  
5-ایجاد فضای رقابتی: 

یک برند خوب باید دارای یک تیم کاری فعال باشد که ویژگی اصلی این تیم ایجاد فضای رقابتی و بهبود خدمات یک برند نسبت به دیگر برندها است. یک برند خوب هیچ گاه در انتظار رسیدن مشتریان نیست بلکه خود به دنبال مشتریان رفته و از راه های مختلفی که در بازاریابی وجود دارد برای جذب مشتری تلاش میکند. یک برند خوب تلاش میکند تا چیزی بیش از آنچه که مشتریان انتظار دارند را در اختیارشان قرار دهد. 
  
6-شناخته شدن: 

شناخته شدن یک برند زمانی است که این نام تجاری از راه های مختلف برای شناساندن خود به مشتریان استفاده میکند. 

معمولا برندهای بزرگ شناخته شده هستند چون این برندها به دلیل محبوبیت، قدمت و داشتن محصولات خوب تقریبا برای تمام مشتریان شناخته شده هستند. این برندها از تبلیغات فراوان استفاده میکنند حتی خیلی از آنها برندهای بین المللی هستند. 
  
7-مدیریت صحیح: 

در پس هر بند موفقی یک مدیریت صحیح وجود دارد یک برند موفق از ابتدا استراتژی ها و تکنیک ها نوین برای مدیریت تیم کاری خود استفاده میکند. مدیریت خوب باید با ایجاد یک تیم کاری موفق بتواند به اهدافش رسیده و در راه کسب موفقیت قدم بردارد.

تماس با هیئت امنا

آدرس: اصفهان، شهرک صنعتی امیرکبیر

تلفن: 03133863005

پشتیبانی سایت:03133863466

نمابر: 03133873005

ایمیل: info@akportal.ir