سبد خرید

محصولی در سبد خرید وجود ندارد

بازدید روزانه

2967707
امروز
دیروز
این هفته
هفته قبل
این ماه
ماه قبل
تمام بازدید ها
1238
1579
9627
2938602
50312
72367
2967707

دانلود نرم افزار

هسته ای

نیویورک تایمز:آمریکا و متحدانش جنگ هسته ای علیه ایران را باختند

تهران - ایرنا - 'نیویورک تایمز' با نوشتن اینکه 'هیچ یک از اهداف آمریکا در توافق هسته ای بطور کامل محقق نشده و این توافق بعد از جنگ ویتنام و عراق، سومین شکست استراتژیک ایالات متحده طی چند دهه اخیر است'، تاکید کرد: آمریکا و متحدانش در واقع، جنگ علیه ایران را باخته اند.

 

'دیوید بروکس' روزنامه نگار محافظه کار در تفسیری در این روزنامه آمریکایی نزدیک به دمکراتها درباره توافق هسته ای وین، با عنوان 'سه شکست آمریکا: ویتنام، عراق و اکنون ایران' نوشت: هدف از جنگ چه اقتصادی باشد و چه نظامی، این است که دشمن خود را به کاری وادار کنید که نمی خواهد انجام دهد.
وی در ادامه تفسیر خود افزود: طی سال های اخیر، ایالات متحده و سایر قدرت های غربی در جنگی اقتصادی و سیاسی درگیر شده اند تا ایران را وادار کنند از برنامه هسته ای خود دست بکشد.
سیاست گذاران آمریکایی آشکارا اهداف خود را در این باره بیان کرده اند که نخستین و مهمترین آنها جلوگیری از تبدیل ایران به یک قدرت هسته ای بوده است. هدف دوم به گفته جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) این بوده که بخش عمده ای از زیرساخت های هسته ای ایران برچیده شود و هدف سوم این بوده که توان غنی سازی ایران از این کشور گرفته شود.
هدف چهارم به گفته اوباما تعطیلی تاسیسات غنی سازی 'فردو' و هدف پنجم به گفته 'وندی شرمن' مذاکره کننده ارشد آمریکا، این بوده که ایران را وادار کنند درباره تمامی فعالیت های هسته ای نظامی خود در گذشته شفاف سازی کند.
هدف ششم تعطیلی برنامه موشکی ایران و هدف هفتم دسترسی کامل و تمام عیار به هر تاسیسات هسته ای موجود در این کشور بوده است. هدف هشتم نیز به گفته کری این بوده که بعد از اینکه ایران از قابلیت های هسته ای نظامی خود دست کشید، لغو مرحله به مرحله تحریم ها آغاز شود.
گزارش نهاد رسمی آمریکایی 'ابتکار سیاست خارجی' درباره توافق هسته ای ایران و غرب می گوید 'آمریکا به هیچیک از اهداف فوق بطور کامل دست نیافته است'.
توافق موجود، برنامه هسته ای ایران را کند می کند اما به آن پایان نمی دهد و به ایران به عنوان یک کشور هسته ای مشروعیت می بخشد.
ایران تعدادی از سانتریفیوژهای خود را به انبار منتقل می کند، اما هیچ کدام از آنها را بر نخواهد چید و هیچ یک از تاسیسات خود را تعطیل نخواهد کرد و برنامه تحقیق و توسعه هسته ای نیز ادامه خواهد داشت.
ایران حق غنی سازی را به دست آورد و بازرسی در هر زمان و از هر مکان نیز در کار نخواهد بود. محدودیت های برنامه موشک های بالستیک نیز بعد از 8 سال برداشته خواهد شد. تحریم ها نیز زمانی که ایران اقدامات ابتدایی را انجام داده باشد، لغو خواهد شد.
این روزنامه در پایان تاکید کرد: در واقع، آمریکا و متحدانش جنگ علیه ایران را باختند، اما ما توانستیم بگونه ای مذاکره کنیم که تا اندازه ای تسلیم شویم و حداقل پیروزی ایران را قدری به تاخیر انداختیم.
ایالات متحده طی چند دهه اخیر، سه شکست استراتژیک را متحمل شده است؛ ویتنام، عراق و اکنون ایران.

رييس مجلس:

در برابر مذاکرات هسته‌اي راه هموار قرار ندارد/موجودات موذي هر روز جنجالي جديد به وجود مي‌آورند

 

خبرگزاري آريا-رئيس مجلس شوراي اسلامي به وزارت ارشاد پيشنهاد کرد تا براي جايگاه روشن و صيانت شده خبرنگاران پيش قدم شده و لايحه دهد تا مجلس هم راحت‌تر بتواند به اين مساله ورود کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،علي لاريجاني در مراسم آيين گرامي‌داشت روز خبرنگار که با حضور خبرنگاران پارلماني برگزار شد با تبريک روز خبرنگار و گراميداشت ياد شهيد صارمي و ديپلمات‌هاي ربوده شده در خصوص حفظ جايگاه روشن و صيانت شده خبرنگاران اظهار کرد:‌ البته طرح جامع رسانه در کميسيون فرهنگي مجلس مطرح است، اما اگر بار مالي بخواهد داشته باشد با تفسيري که شوراي نگهبان دارد بايد به صورت لايحه به مجلس ارائه شود.
رئيس قوه مقننه خاطر نشان کرد: بنابراين بنده پيگيري مي‌کنم و به نظر مي‌رسد که وزارت ارشاد بايد پيش‌قدم شود و لايحه بدهد تا مجلس هم راحتر بتواند به اين موضوع ورود کند.
لاريجاني در ادامه درخصوص سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اين مسير مذاکرات هسته‌اي تاکنون به چه نحو پيش رفته است اظهار کرد: به نظر مي‌رسد مساله هسته‌اي در ايران از آن دسته مسائلي است که کمتر وجود داشته؛ البته بحران‌هايي مانند درگيري با گروهک‌ها و جنگ هم بوده است و ما اگر بخواهيم اين مساله را با يکي از مهمترين اتفاقات در کشور در نظر گيريم مي‌توان با قطعنامه 598 آن را در نظر گرفت که کشور را از شرايطي به شرايط ديگر عبور داد.
لاريجاني افزود: در مورد مساله‌ي هسته‌اي نيز در چنين گذاري قرار داريم که پس از 12 سال پيگيري وارد صحنه ديگري مي‌شود. ممکن است گفته شود چالش ناحقي بوده چرا که در صحنه بين‌الملل ناحقي زياد است و جنگ ايران هم ناحق بود.
لاريجاني خطار نشان کرد: ‌قطعنامه 598 فراز ديگري براي ملت ايران تعريف کرد و ما در قضيه هسته‌اي نيز پس از چالش‌هاي بسيار به اين مقطع رسيديم.
وي افزود: ممکن است سوال شود آيا مسير را درست طي کرده‌ايم که بايد در جواب بيان کرد هميشه مي‌توان تحليل کرد و در طي 12 سال با دقت حرکت‌ها زير ذره‌بين بوده و طي مي‌شد يا زماني اگر ايستادگي مي‌کرديم اين حرکت، حرکت ملي بود و پشت اين مدت‌ها فکر شده بود که چرا در اين مقطع اين تصميم‌ها را در نظر بگيريم.
لاريجاني با بيان اينکه ايران مذاکرات را از نگاه تاکتيکي جدي‌تر دنبال کرد گفت: با چارچوب‌هايي که طي شد و بحث‌هايي که مطرح کرديم چيزي نبود که يک نفر تصميم بگيرد. بلکه مجموعا در نظام تمام ابعاد آن مورد بررسي قرار گرفت و زماني که مذاکرات آغاز شد فراز و فرودهاي زيادي داشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با مورد خطاب قرار دادن خبرنگاران اظهار کرد:‌ شما در ايجاد فکر جامعه نقش آفرين هستيد و جزو گروهي از جامعه هستيد که هميشه در پيشرو حرکت‌ها ديده مي‌شود و از اين جهت جايگاه شما در جامعه اثرگذار است که در مسائل اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي هم اين موضوع ديده مي‌شود.
وي با بيان اينکه بايد اطلاعات به درستي منتقل شود گفت: درباره‌ي دشوار نويسي برخي قوانين که بعضا امکان فهم صحيح آن براي عموم مردم وجود ندارد گفت: لسان تقنين لسان خاصي است و چاره‌اي هم نيست. زبان حقوقي زبان خاصي است و نمي‌توان در نگارش قانون عاميانه صحبت کرد. اما حتما مي‌توان کاتاليزوري در نظر گرفت که بتواند متن ثقيل را قابل فهم کند؛ لذا يکي از کارهاي مهم براي رسانه‌ها هم همين است که اين متون را بتواند براي مخاطبين به صورت قابل فهم منتقل کند.
وي با بيان اين که مي‌توان بر روي اين موضوع فکر کرد و اين که چگونه مي‌توان قانون را قابل فهم در اختيار مردم قرار داد گفت: هر چه سهم مردم نسبت به قانون بيشتر شود ارتباطات سهل مي‌شود. بنابراين هر چه مردم با حقوق و چارچوب‌ها آشناتر شوند مي‌توانند از حقوق خود بهتر دفاع کنند.
وي درباره‌ي آموزش‌هاي حرفه‌اي خبرنگاران نيز اظهارکرد:‌ فکر مي‌کنم شما خبرنگاران آموزش‌هاي لازم را ديده‌ايد اما اگر به صورت مکمل نياز است و يا برگزاري دوره‌هاي حين خدمت ما هم آمادگي داريم که از اين موضوع حمايت کنيم.
وي ادامه داد: مجلس مي‌تواند در حوزه‌اي که جنبه صيانتي از حقوق خبرنگاران را دارد، طرح ارائه کند، اما در حوزه‌اي که نياز به منابع مالي باشد لازم است از سوي دولت لايحه‌اي ارائه شود.
وي قول مساعد داد در خصوص محل جديد رفت و آمد خبرنگاران به مجلس تسهيلاتي صورت گيرد.
لاريجاني در ادامه صحبت‌هاي خود در جمع خبرنگاران پارلماني به وظيفه آنها در شرايط کنوني جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: همه ما يک مأموريت داريم و آنها سوق دادن افکار جامعه به سمت نقاط مهم است و اينکه ذهن جامعه از مسأله اصلي دور نشود که در حال حاضر مسأله هسته‌اي از مسائل مهمي است که در تاريخ ايران از جنس آن را کمتر داشته ايم.
وي افزود: بعد از وقوع انقلاب اسلامي بحران زياد داشته‌ايم که همواره با زندگي ما ايرانيان عجين بوده است اما توافق هسته‌اي صورت گرفته را مي‌توان با زمان پذيرفتن قطعنامه 598 مقايسه کرد که در مقابل بي رحمي‌هاي جامعه بين المللي وارد عرصه جديدي شديم لذا اکنون بعد از 12 سال چالش سنگين در عرصه مذاکرات هسته‌اي مجددا وارد مسير جديدي شديم که مي‌تواند درباره آن تحليل‌هاي مختلفي داشت.
لاريجاني يادآور شد: نگاه در زمينه مذاکرات هسته‌اي براي رسيدن به اين توافق نگاه تاکتيکي نبود بلکه چارچوب‌هايي براي اينکه چرا بايد مذاکره کرد و چه چارچوب‌هايي داشته باشد و چگونه مسير مذاکره را طي کرد از قبل مشخص شده بود و تصميم يک نفر نبود، از اين رو مذاکرات آغاز شد و فراز و نشيب‌هاي خاص خود را داشت که در نهايت در اين دوره به سطح متفاوتي رسيد که بعد از انقلاب سخت ترين مذاکره به حساب مي‌آيد لذا نبايد روند مذاکرات را يکطرفه دانست.
رئيس قوه مقننه با تاکيد بر اينکه توافق صورت گرفته خاتمه يک دوره و آغاز يک دوره جديد است، گفت: اکنون در برابر مذاکرات هسته‌اي راه هموار قرار ندارد؛ چرا که اين موجودات موذي که در برابر ما قرار دارند هر روز جنجالي جديد به وجود مي‌آورند؛ چنانچه در چند روز گذشته، يک جنجال تصنعي در مورد "پارچين" ايجاد کردند و آن را به ظن خود مسيري براي تغيير نظر جامعه بين المللي در قبال توافق مي‌دانند که بر همين اساس رفت و آمدهاي اين منطقه را به پادگان نظامي ارتباط مي‌دهند و داستان جديدي مي‌سازند.
وي تصريح کرد: قطعا رژيم صهيونيستي از توافق انجام شده خوشحال نيست و بودجه‌اي را نيز براي اين موضوع قرار داده اند و لازم است در مسير جديدي که وارد شده ايم به چالش‌هاي جديد آن نيز وقوف داشته باشيم و با فهم دقيق از سند موجود در تبيين آن با صداقت عمل کنيم قبول داريم که داد و ستدها براي وقوع توافقنامه رخ داده و تيزهوشي تيم مذاکره کننده در اين زمينه حفظ جايگاه ايران بوده است.
وي ادامه داد: غني سازي و برداشته شدن تحريم ها را دو موضوع اساسي در روند توافق هسته‌اي توافق صورت گرفته قطعا با حواشي همراه خواهد بود لذا سوال اساسي اين است که آيا غني سازي در متن سند براي ايران لحاظ شده است يا خير که بايد گفت بله و حتي اگر سطح آن محدود باشد، غربي ها وجود آن را در کشور پذيرفته اند لذا اين گام بزرگي است و محدوديت‌هاي موجود براي ايران تبعات ضررآميز ندارد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينکه توافق هسته‌اي دستاورد بزرگي براي کشور بوده و پايه‌اي براي آن محسوب مي‌شود، گفت: بايد توجه داشت که همواره در شرايط موجود توقف نمي کنيم و در سند نيز آمده که در بحث هسته‌اي به سمت صنعتي شدن پيش خواهيم رفت.
وي خاطر نشان کرد: در خصوص چگونگي رفع تحريم‌هاي اقتصادي در سند توافقنامه به موضوع رفع تحريم‌هاي اقتصادي اشاره شده است که البته در قسمت هايي با عنوان "لغو" و در قسمت هايي با عنوان "توقف" آمده است که قابل درک بوده اما به هر حال تحقق آن مورد اهميت است لذا بايد دقت کنيم که موارد عنوان شده در مسير درستي اجرا شود.
رئيس قوه مقننه تاکيد کرد: اکنون بايد مسيرهاي اقتصادي به وجود بياوريم که زمينه توسعه و سرمايه گذاري فناورانه ايجاد شود که در اين زمينه هم دولت و هم مجلس تأکيد دارد و اگر در آينده اين مسير هموار شده و سمت گيري‌هاي اقتصادي مشخص شود، سرمايه گذاري براي ايجاد فناوري‌هاي جديد نيز شکل مي‌گيرد که با نيروي انساني موجود قابل تحقق است.
وي در ادامه با بيان اينکه مديران اقتصادي نبايد صرفا اهداف نزديک را ديده بلکه بايد به اهداف دوردست بنگرند، گفت: بيماري مهمي که در سيستم ديواني کشور به آن دچار هستيم حجيم بودن آن است که اگر همچنان اين حجم بماند به سرمايه گذاري نمي توان اميد داشت لذا بايد چابک‌سازي سرلوحه قرار گيرد که البته بسيار سخت بوده و مثل عمل جراحي و نوعي پوست اندازي است؛ ضمن آنکه در اين مسير، کارمندان بايد از رفتاري به رفتار ديگر تغيير رويه دهند.
لاريجاني در ادامه صحبت‌هاي خود در جمع خبرنگار پارلماني با اشاره به اين مطلب که 90 درصد بودجه کشور صرف امور جاري مي‌شود، يادآور شد: متأسفانه تا اين لحظه که ما در خدمت شما هستيم در موضوع بودجه عمراني هيچ اتفاقي نيفتاده است چرا که بودجه‌اي در کار نيست؛ لذا تحرکي در توليد صورت نمي‌گيرد از اين رو با فراز و نشيبي که در آينده خواهيم داشت؛ لذا بايد به فهم مشترکي در اين خصوص برسيم؛ براي مثال بايد ببينيم استخدام جديد در مجلس به نفع ماست يا خير؛ چرا که نبايد بار کشتي را به نحوي زياد کرد که حرکت آن سخت‌تر شود.

 

واشنگتن پست: آماده يک ايران ثروتمند، هسته اي و همچنان مخالف غرب باشيد
روزنامه واشنگتن پست امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم ری تکیه نوشت توافق هسته ای میان آمریکا و ایران در حال تبدیل شدن به یکی از بحث برانگیزترین توافقات در مورد کنترل سلاح در تاریخ می شود. همه جنبه های کلیدی این توافق موضوع مشاجره قرار گرفته است. با این حال، در نهایت قابل قبول بودن این توافق نه به علت فرمول های فنی آن بلکه به این امید است که به محض از بین رفتن محدودیت های این توافق ظرف مدت یک دهه، ایران تبدیل به عضو مسئولیت پذیر جامعه جهانی شود، به این امید که با گذر زمان، این حکومت دینی جامه انقلابی خود را از تن خارج کند و تبدیل به عضو قابل اعتماد جامعه جهانی شود. این شرط بزرگی برای یکی از عجیب ترین رژیم های جهان است.
از نظر رژیم ایران، وعده اوباما در مورد یکپارچگی جهانی یک دعوت نیست بلکه تهدید است. این دیدگاه که رژیم های انقلابی طی تغییراتی مشروعیت نظم جهانی را می پذیرند سابقه زیادی دارد. در واقع، بسیاری از حکومت های انقلابی در نهایت برای فعالیت های تجاری از خصومت های خود دست کشیده اند. برای مثال، امروز سیاست خارجی چین به ندرت بر اساس خواست مائو برای بسیج مارکسیستی بر ضد نظم جهانی شکل می گیرد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز ظاهرا متقاعد شده است که در صورتی که جهان منافع ایران در نظر بگیرد و خزانه اش پر شود، این کشور نیز در می یابد که پافشاری بر سیاست های گذشته اش دشوار خواهد بود.
ایدئولوژی جمهوری اسلامی بر خلاف رژیم های انقلابی مشابه خود، بر مذهب استوار است. تندروهایی که بر نهادهای غیرمنتخب و بسیار مهم ایران سلطه دارند به ماموریت خود برای رستگاری معتقدند. حاکمان روحانی جمهوری اسلامی از همان آغاز توطئه های پیچیده ای بر ضد آمریکا انجام داده اند. آمریکا به چشم یک قدرت امپریالیسم ظالم نگریسته می شود که خاورمیانه (غرب آسیا) را غارت می کند. این کشور همچنین به چشم یک منبع گمراه کننده از آلودگی فرهنگی نگریسته می شود که به نام مدرنیته به دنبال فریب دادن جوانان مسلمان است. بنابراین، همزیستی با غرب می تواند فقط به از بین رفتن هویت دینی و تسلیم شدن به نظام جهانی استثمارگر اقتصادی آمریکا منجر خواهد شد.
در ادامه این مقاله آمده است کشوری که میراث انقلابی خود را برای تجارت و منافع آن رها کند هیچ جذابیتی برای کسانی که خواستار حفظ فضیلت جمهوری خود هستند، ندارد. در واقع، سیاست خارجی جمهوری اسلامی مدت ها است که برای حفظ ویژگی های ایدئولوژی خود در داخل کشور طراحی شده است. حاکمان روحانی ایران بر خود می بالند که انقلاب آنها می تواند حتی در صورت انزوای این کشور، زنده بماند. سیاست خارجی بحث برانگیز ایران که ریشه در سیاست ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی آن دارد، نه فقط ارزش های این رژیم را تایید می کند بلکه بر ادامه بیگانگی با غرب تاکید دارد. بنابراین، قول اوباما برای یکپارگی جهانی از نظر ایران نه یک دعوت بلکه تهدید است.
دولت اوباما امیدوار است پس از انقضای توافق، یک ایران همسو با معیارهای غالب شکل بگیرد. با این حال، (آیت الله) خامنه ای آینده را به گونه دیگری می بیند. وی اخیرا گفت: «بر اساس اصول قرآنی، مبارزه با استکبار و امپریالیسم جهانی هرگز پایان ندارد و امروز آمریکا مظهر استکبار است.»
در خاتمه این مقاله آمده است میراث توافق هسته ای، یک ایران تغییر یافته نیست بلکه یک رژیم انقلابی خواهد بود که زیرساخت های هسته ای پیچیده ای دارد و به دنبال سلطه بر خاورمیانه (غرب آسیا) است. این توافق در سال های آینده بر منافع آمریکا در منطقه سایه خواهد انداخت.

 

 

یک روزنامه آلمانی نوشت که نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مناظره اخیر نشان دادند که با وجود اختلافات، در زمینه مخالفت با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران با هم، هم عقیده هستند.

 

به گزارش پایگاه 598، روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه»‌ نوشت که مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان داد که همه آنها در یک موضوع با هم هم‌نظر هستند  و آن رد کردن توافق هسته‌ای با ایران است و اگر یکی از آنها رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود در این صورت توافق را زیر سوال خواهد برد.

در این گزارش آمده است:‌«اکنون یک افق زمانی مطرح است؛ در 15 ماه آینده رئیس‌جمهور جدیدی در آمریکا انتخاب خواهد شد و تغییر در کاخ سفید 2 ماه بعد از آن رخ خواهد داد. اما شواهد نشان می‌دهد که تنش‌ها زودتر از موعد به وقوع خواهد پیوست. مبارزات انتخاباتی هم‌اکنون بسیار شدت گرفته است و تا انتخاب رئیس‌جمهور در نوامبر 2016 طول نخواهد کشید.»

«در جریان نخستین مناظره رسمی جمهوری‌خواهان که در آن 10 نامزد اصلی حضور داشتند، «دونالد ترامپ» در حد یک نامزد مستقل ظاهر شد و نشان داد که نمی‌خواهد خود را تحت فشار  (حزبی) قرار دهد. این موضوع یادآور سال 1992 است وقتی «راس پروت» نامزد مستقل، به پیروزی خود در برابر «جرج بوش» رئیس جمهور اسبق بیش از حد مطمئن بود. چنین موضوع‌گیری در آغاز رقابت‌های انتخاباتی کاری درست نیست. اما ترامپ که میزان مغرور بودنش را با آسمان‌خراش های نیویورک مقایسه می‌کنند ،مهم نیست که حزب از وی در انتخابات حمایت کند.»

نویسنده در ادامه نوشت:‌« میان جمهوری‌خواهان شکاف افتاده است اما همه آنها در یک مورد آن هم رد توافق هسته‌ای با ایران با یکدیگر هم عقیده هستند. به طوری که اگر یکی از این افراد به قدرت برسد، توافق هسته‌ای را زیر سوال خواهد برد. این در شرایطی است که توافق در واشنگتن هیچ پشتوانه قدرتمندی ندارد و آخرین صحبت‌های اوباما در دفاع از آن هم نتوانست مخالفان را متقاعد کند.»

فرانکفورترآلگماینه نوشت: «جمهوری‌خواهان که به ایران اعتماد ندارند و شماری از آنها چنین دیدگاهی درباره اوباما دارند، در جایگاهی نیستند که نگاه خوبی به توافق داشته باشند. در این شرایط نگاه اوباما مبنی بر اینکه نمی‌توان به دموکرات‌ها هم تکیه کرد شدت گرفته است به خصوص پس از اینکه «چاک شومر» سناتور دموکرات هم مخالفت خود را با این توافق اعلام کرد.»

 

 

مجله تایم نوشت: اگر توافق هسته ای با ایران شکست بخورد، جهان وارد هرج و مرجی فزاینده با تبعاتی خواهد شد که ما نمی توانیم آن را حتی با مدد تاریخ، پیش بینی کنیم.

به گزارش نامه نیوز، اگر توافق ایران شکست بخورد، فقط یک لحظه تاریخی دیگر وجود خواهد داشت که بتوان این شکست را با آن مقایسه کرد: پیمان ورسای.

چاک شومر فقط یک سناتور است اما اعلامیه او مبنی بر اینکه با توافق هسته ای بین المللی با ایران مخالفت خواهد کرد، به عنوان یک عامل تغییر دهنده بازی، مورد توجه قرار گرفت. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان و سنا در عزم خود برای برهم زدن دستاورد دیپلماتیک رئیس جمهور مصمم هستند و دموکرات ها نیز با فشار قوی از طرف لابی قدرتمند ایپک برای رد کردن این توافق مواجهند.

 

اگر تعداد کافی از دموکرات ها در مجلس نمایندگان و سنا از این رویه پیروی کنند، کنگره می تواند وتوی رئیس جمهور را بی اعتبار سازد، این توافق را از بین ببرد و آمریکا و اسرائیل را کاملا منزوی در بین جامعه جهانی رها کند. سیاست خارجی اغلب کنگره و قوه مجریه را از هم جدا کرده است و مواردی که در آنها کنگره عملا یک راهکار سیاست خارجی عمده را متوقف کرده است، بسیار نادرند.

 

اگر این اتفاق رخ دهد(کنگره توافق هسته ای ایران را رد کند)، فقط یک لحظه تاریخی وجود خواهد داشت که این شکست را بتوان واقعا با آن مقایسه کرد: خودداری سنا از تصویب پیمان ورسای در سال های 1919 و 1920. شباهت های قابل توجهی بین این دو موقعیت وجود دارد، و پیامدهای یک شکست دیگر برای رئیس جمهوری آمریکا، می تواند تقریبا به همان اندازه پایان رویاهای صلح وودرو ویلسون جدی باشد.

 

پرزیدنت ویلسون در پایان جنگ جهانی اول معاهده ای را به خانه آورد تا تصویب شود که با واکنش بسیاری از لیبرال ها مواجه شد. آنها این معاهده را خیانت به آرمان های او می دیدند.

 

ویلسون نظیر باراک اوباما با مشکلات سیاسی داخلی نیز مواجه بود. او دو بار بدون کسب اکثریت قاطع آراء‌در انتخابات پیروز شده بود و در انتخابات 1918 کنگره، از مردم خواست یک کنگره دموکرات را انتخاب کنند تا دست او در مذاکرات قوی شود، اما به جای آن جمهوریخواهان پیروز شدند. او هیچ تلاشی نکرد تا جمهوریخواهان یا دموکرات های کنگره را در مذاکراتش شریک کند.ویلسون همچنین از پذیرفتن نظرات محتاطانه و بی ضرر کنگره درباره این معامله خودداری کرد. سنا در نهایت به این پیمان رای منفی داد و این پیمان نتوانست تایید اکثریت دو سوم اعضای کنگره را کسب کند.

 

پیامدها فراوان بود، فرانسه تضمین های انگلیسی-آمریکایی درباره مرز خود با آلمان را از دست داد و آمریکا از رسیدگی به مشکلات اروپا دست شست (به جز مشکل بدهی های جنگ که هنوز امیدوار است آن را حل کند). این احساس که واشنگتن دیگر قابل اعتماد نیست، موجب شد آمریکا نتواند تا سال 1941، زمانی که جنگ جهانی دوم به راه افتاده بود، دوباره نقش رهبری خود را بازیابد. جهان به جای ورود به عصری تازه از قانون و دموکراسی، در هرج و مرج فرو رفت.

 

امروز باراک اوباما حتی کارت های کمتری نسبت به ویلسون دارد. او هیچ بختی برای کسب حتی یک رای موافق از جمهوریخواهان ندارد و حزب خود او نیز دچار دودستگی است.

 

این معامله حمایت شورای امنیت سازمان ملل و تقریبا همه کشورهای جهان به جز رژیم اسرائیل را با خود دارد و شکست آن، دست ایران را در دنبال کردن هر برنامه هسته ای که بخواهد باز می گذارد. همچون اقدام سنا در سال 1920، جلوگیری از شکل گیری این معامله، بر نقش رهبری آمریکا در جهان تاثیر منفی می گذارد و با شکست این توافق، جهان وارد هرج و مرجی فزاینده با تبعاتی خواهد شد که ما نمی توانیم آن را حتی با مدد تاریخ، پیش بینی کنیم. با این حال، این کل ضربه ای نخواهد بود که حزب دموکرات باید از آن نگران باشد، در سال 1920 در انتخاباتی که پس از ناکامی پیمان ورسای برگزار شد، نامزد جمهوریخواهان به پیروزی چشمگیر دست یافت.

 

سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه هیچ تحریم دیگری علیه ایران را از این پس تصویب نخواهد کرد. ریابکوف افزود که روسیه در سایت فردو و موضوع فروش موشک‌های اس ۳۰۰ با ایران همکاری خواهد کرد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه (۲۳ مرداد/ ۱۴ اوت) در نشستی در "مرکز مطالعات امنیت و انرژی" اعلام کرد: «ما به آمریکا و اتحادیه اروپا صراحتا گفتیم که روسیه هیچ قطعنامه‌ تحریمی دیگری علیه ایران را تصویب نخواهد کرد و انتظار دارد که هر چه زودتر تحریم‌های وضع شده علیه ایران لغو شود.»
 
معاون وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری ازسخنان خود ضمن اشاره به مسئله تغییر رآکتور آب سنگین اراک خاطرنشان کرد که روسیه در تغییر راکتور اراک نقش کلیدی نخواهد داشت، اما آماده است تا در این روند، همکاری بیشتری داشته باشد. ریابکوف افزود: «ایران و روسیه به رایزنی برای تغییر کاربری سایت فردو و تولید ایزوتوپ‌ها ادامه می‌دهند و مدرن‌سازی تاسیسات فردو بخشی از توافق است.»
 
وی همچنین از ادامه مشورت و رایزنی میان ایران و روسیه پیرامون جزئیات انتقال اورانیوم به روسیه براساس توافق هسته‌ای خبر داد و گفت:‌ «تصمیم گرفته شد که مواد انباشت شده در ایران که حجمی معادل ۸ هزار کیلوگرم دارد به روسیه صادر شود و بجای آن به ایرانی‌ها اورانیوم طبیعی تحویل داده شود.»
 
تمایل روسیه به قرارداد نفت و فروش اس ۳۰۰
ریابکوف درباره همکاری ایران و آژانس در خصوص موضوع پارچین خاطر نشان کرد که‌ "ایران وآژانس قرار است تا پایان سال ۲۰۱۵ تمام مسائل مربوطه را حل کنند". ریابکوف افزود که روسیه همچنان مایل به انجام قرار داد نفت در برابر کالا با ایران است. معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران هم گفت که رئیس جمهور روسیه در مورد آن تصمیم گرفته است و "این یک موضوع دو جانبه بین ایران و روسیه است و به طرف سوم ربطی ندارد."
 
پیش‌تر پوتین، رئیس جمهور روسیه (۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین) درباره تحویل اس ۳۰۰ به ایران گفته بود که کشورش هیج پایه و اساسی را برای ادامه این ممنوعیت نمی‌بیند. وی تاکید کرده بود که تحریم اس ۳۰۰ در سال ۲۰۱۰ اختیاری بوده اما حالا شرکای ایرانی انعطاف پذیری نشان می‌دهند و برای مصالحه تمایل دارند.
 
سرگئی ریابکوف در ادامه به اختلافات آمریکایی‌ها بر سر توافق هسته‌ای و تلاش کنگره برای رد این توافق پرداخت و گفت: «امیدوارم که کنگره آمریکا توافق هسته‌ای را تائید کند، چون در غیر این صورت در موقعیتی قرار خواهیم داشت که با وجود یک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه مرتبط شورای امنیت سازمان ملل، ‌آمریکا نمی‌تواندمطابق آن‌ها عمل کند. ما انتظار داریم که چنین سناریویی اتفاق نیفتد.»
 
کنگره آمریکا قرار است درتائید یا رد برنامه توافق هسته ای ۶ قدرت جهانی با ایران (۱۷ سپتامبر/ ۲۶ شهریور) رای گیری کند.
 
سپر دفاع موشکی توجیه ندارد
معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد با به دست آمدن توافق هسته‌ای با ایران، آمریکا دیگر توجیهی برای ادامه برنامه سپر دفاع ضدموشکی خود در اروپا ندارد و این برنامه به روشنی دارای اهدافی علیه روسیه است.
 
سرگئی ریابکوف، گفت: "ما هیچ دلیلی برای ادامه برنامه [سپر موشکی]، آن هم با چنین سرعت فزاینده‌ای و با هدفی روشن علیه قوای هسته‌ای روسیه نمی‌بینیم."
 
ریابکوف گفته است اگر آمریکا برنامه سپر موشکی خود در اروپا را پیش ببرد، ممکن است روسیه از پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک خارج شود.
 
خبرگزاری اینترفاکس از قول معاون وزیر خارجه روسیه نوشته است: "در چنان وضعیتی ما مجبور خواهیم بود که اقدامات لازم را برای برقراری دوباره توازن قوا انجام دهیم."
 
پیش از این هم سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرده که در توجیه کردن سپر موشکی آمریکا با تهدیدهای ادعایی از طرف ایران "حقیقت را نمی‌گفته است."
 
نطق لاریجانی در سالروز کودتای ۲۸ مرداد:
موضوع هسته‌ای بحثی مستقل است/ راه‌های نفوذ آمریکا را در گذشته مشاهده کرده‌ایم/هشدار رهبری یک هشدار به‌موقع و سنجیده بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما روش‌های نفوذ آمریکا در بخش‌های مختلف را دیده‌ایم و اقدامات آنها را نسبت به ستیز با اراده ملت مشاهده کرده‌ایم و لذا هشدار رهبری یک هشدار به موقع و سنجیده بود که باید همگان آن را مورد توجه قرار دهند.

خبرگزاری فارس: موضوع هسته‌ای بحثی مستقل است/ راه‌های نفوذ آمریکا را در گذشته مشاهده کرده‌ایم/هشدار رهبری یک هشدار به‌موقع و سنجیده بود
 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد 94) گفت: اگر امروز رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ آمریکا در بخش‌های مختلف فرهنگی- سیاسی و اقتصادی هشدار می‌دهند به خاطر واکاوی تاریخ گذشته ایران است که چه در نیروهای مسلح چه در بین سیاسیون چه در بین فرهنگیان و چه در بین فعالان اقتصادی آمریکا شبکه‌های نفوذ ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: باید این هشدار رهبر معظم انقلاب را یک هشدار واقع‌بینانه و دقیق دانست که در همه شرایط افراد بصیر جامعه نسبت به این مسئله حساس باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئله هسته‌ای و مذاکرات مربوط به آن مسئله جداگانه‌ای است و ما نمی‌توانیم از تاریخ گذشته خود منفصل شویم. ما روش‌های نفوذ آمریکا در بخش‌های مختلف را دیده‌ایم و اقدامات آنها را نسبت به ستیز با اراده ملت مشاهده کرده‌ایم و لذا هشدار رهبری یک هشدار به موقع و سنجیده بود که باید همگان آن را مورد توجه قرار دهند.

لاریجانی با اشاره به سالروز (کودتای 28 مرداد سال 32)خاطرنشان کرد: کودتای 28 مرداد در تاریخ روابط ایران با آمریکا و انگلیس یک نقطه تاریک خواهد بود و هیچ‌گاه ملت ایران رفتار این دو کشور را از حافظه تاریخی خود حذف نخواهد کرد.

وی افزود: دو سنخ عامل در کودتای 28 مرداد وجود داشت که یکی عوامل خارجی که عمدتا آمریکا و انگلیس محور آن بودند و یکسری عوامل داخلی در آن زمان در داخل کشور یا بی‌توجهی‌ها یا بد فکری‌ها و کج اندیشی‌ها و اختلافاتی که در داخل کشور بوجود آمد باعث شد تا دولت ملی مصدق سرنگون شود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: بعد از ملی شدن صنعت نفت آمریکا و انگلیس روشی را با محوریت انگلیس دنبال کردند که تحت عنوان سنگ‌اندازی در مقابل ملی شدن صنعت نفت ایران می‌توان از آن یاد کرد و موضوع اصلی از اینجا آغاز شد .

لاریجانی خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس کار سرمایه‌های زیادی را در این راه بکار گرفتند که یکی از این سرمایه‌ها کارشناسانی بودند که تجربه زیادی از کار کردن در ایران داشتند به زبان فارسی مسلط بودند و از این طریق روابط دوستانه‌ای با نخبگان قدیمی برقرار کردند و یک شبکه سیاسی را با این روش در داخل ایران شکل دادند.

وی افزود: سرمایه‌دیگری که به کار گرفتند شبکه اطلاعاتی قوی بود که بعد از جنگ جهانی دوم در ایران هم در میان نیروی مسلح و هم در میان اقشار مختلف شکل گرفت که تحت عناوین مختلف به کار گرفته می‌شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه برادر بازرگان به نام‌های اسدالله،‌ سیف‌الله و قدرت‌الله رشیدیان که نقش مهمی در ایجاد یک شبکه اطلاعاتی در میان کسبه و برخی از سیاسیون را داشتند و ارتباط وسیعی با سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس داشتند و از این طریق به ارتزاق این شبکه می‌پرداختند.

لاریجانی اضافه کرد: سرهنگ عباس فرزانگان و 2 جاسوس با نام‌های‌ مستعار سیری و نرن که اسم واقعی آنها (فرخ کیوانی و علی جلالی) بود که روزولت به آنها لقب برادران بسکو داده بود از دیگر این جاسوسان بودند.

وی افزود: کار این شبکه‌های جاسوسی این بود که در درون نیروهای مسلح و قشرهای مختلف ساماندهی اطلاعاتی کنند و آنها را برای روزی که می‌خواستند عملیات کودتا را شکل دهند آماده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرمایه سوم تماس‌های سازمان یافته سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس با رجال سیاسی و مؤثر کشور بود که از جمله آنها تماس‌های مکرر این دو سفارتخانه با ارنست پرون از دوستان نزدیک شاه از زمان تأسیس در سوئیس تا کنون بود .

لاریجانی خاطرنشان کرد: احمد هومن ( معاون وزارت دربار)، شاپور ریپورتر (خبرنگار روزنامه تایمز لندن در تهران) هادی طاهری،‌هاشم ملک مدنی و در رأس آنها سید ضیاءالدین طباطبائی شبکه سیاسی بودند که بر افراد تصمیم ساز در کشور تأثیر داشتند و سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در صدد بودند تا با این دستیاران سیاسی ارتباطات قوی برقرار کند.

وی افزود: سرمایه چهارم شبکه‌ای بود با عنوان سازمان اصل 4 که همه اقداماتشان جنس اطلاعاتی و سیاسی نداشت و ظاهر آن یک برنامه کشاورزی بود اما در قالب این برنامه کشاورزی 138 شهروند آمریکایی را با عنوان مستشار وارد ایران کردند که در آن زمان این جمعیت 138 نفر از تعداد کل مستشاران آمریکایی در جهان عرب بیشتر بود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: این 138 نفر مستشار سوای مستشاران نظامی در ارتش و ژاندارمری و نیروی هوایی است که تعداد آن 123 نفر بود و این حجم از نیرو را در بخش‌های مختلف وارد کرده بودند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: سرمایه‌های دیگر ایجاد ساختارهایی بود تحت عنوان امور فرهنگی و علمی که در واقع به دنبال جاسوسی بودند.

وی افزود: آمریکایی‌ها مباحثاتی را تحت عنوان ارتباط و گفت‌وگو بین مسلمان و مسیحیان سازمان داده بودند که با صاحب‌نظران مختلف ارتباط برقرار می‌کرد و تحت این عنوان امورات خود را شکل می‌داد که نمونه آن در ابعاد دیگر نیز مشاهده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست آنها (آمریکا و انگلیس) نوعی فشارهای اقتصادی بود و در آن زمان هم تحریم‌هایی را علیه ایران شکل دادند و در کنار آن نیز پیشنهاداتی را مطرح کردند و آن این بود که سازشی به وجود آید، دولت آمریکا یک وام 10 میلیون دلاری به ایران بدهد انگلیس ملی شدن صنعت نفت را بپذیرد تحریم‌های اقتصادی لغو شود و در مقابل ایران بپذیرد که یک هیأت داوری بین‌المللی که غرامت منصفانه‌ای را برای شرکت سابق نفت بپردازد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اصلا دعوا در کودتای 28 مرداد سلطه بر نفت ایران بود. آیزن هاور در جایی گفته بود من هرگونه کمک به ایران را تا زمانی که مسئله نفت حل نشود رد کردم.

وی افزود: مصدق در آن زمان در رویارویی که با تحریم‌های اقتصادی داشت یک برنامه اقتصادی تحت عنوان اقتصاد بدون نفت ارائه کرد که در آن حقوق کارمندان دولت کاهش یافت خودورهای دولتی که در اختیار کارمندان بلند پایه بود از دست آنها گرفت، برنامه عمرانی کشور را به عقب انداخت، واردات کالاهای لوکس را محدود کرد، اوراق قرضه ملی را منتشر کرد‌، ذخیره ارزی را تا دینار آخر مصرف کرد و محرمانه اسکناس چاپ کرد و در نتیجه ارزش ریال کاملا سقوط کرد به طوری که قیمت دلار در بازار سیاه از 31 به 97 ریال افزایش یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به طور طبیعی برخی از این اقدامات، اقدامات سنجیده و برخی هم نسنجیده بود این مسئله دشواری‌های اقتصادی در کشور ایجاد کرد و زمینه اختلافات سیاسی را به اوج رساند.

لاریجانی اضافه کرد: مصدق اختیاری را به مدت 6 ماه از مجلس گرفته بود که مجلس در این مدت اختیارات خود را به دولت داد. دولت در آن مدت قوانین زیادی را تصویب کرد. مصدق درخواست کرد که این مدت یکسال دیگر تمدید شود و با این وضعیت مجلس دیگر نقشی نداشت.

وی افزود: آیت‌الله کاشانی و عده زیادی از نمایندگان با تمدید یکساله تفوییض اختیارات مجلس به دولت مخالفت کردند و اختلافات زیادی در مجلس ایجاد شد. طرفداران مصدق استعفا کردند تا مجلس منحل شود و با استعفای آنان زمینه انحلال مجلس فراهم شد و مصدق اعلام کرد که باید رفراندوم برگزار شود که آیا باید با این مجلس کار کنیم یا منحل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیت‌الله کاشانی در نامه‌ای خطرات انحلال مجلس را به مصدق گوشزد کرد. مصدق در پاسخ می‌گوید تنها ملت ایران به وجود آورنده قانون اساسی مشروطیت مجلس و دولت است و می‌تواند در این باره اظهار نظر کند نه هیچ کس دیگر قانون‌ها، مجالس،‌ دولت‌ها همه به خاطر مردم به وجود آمده‌اند و نه مردم به خاطر آنها. وقتی مردم یکی از آنها را نخواستند می‌توانند نظر خود را درباره آن ابراز کنند. در کشورهای دموکراسی و مشروطه هیچ قانونی بالاتر از اراده ملت نیست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مصدق تحت این عناوین زمینه را برای رفراندوم فراهم کرد و رفراندوم انجام و در نتیجه مجلس منحل شد. شرایط بیرونی و آنچه در داخل گذشت زمینه را برای کودتا فراهم کرده‌ بود.

وی در پایان گفت: هم مشکلات اقتصادی و هم برخی از بی‌تدبیری‌ها و انحلال مجلس که می‌توانست پشتوانه‌ اراده ملت باشد باعث شد تا آنچه باقی ماند مصدق باشد و شاه و جریان کودتا و این عاملی بود تا کودتاگران موفق شدند و اگر در ادوار مختلف پس از انقلاب امام (ره) تأکید می‌کردند که مجلس در رأس امور است بخاطر این شواهد تاریخی بود

.

۱۱۵ دلیل بر اثبات ساختگی‌بودن ۱۱سپتامبر
حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه ای برای لشگرکشی بزرگ آمریکا به جهان اسلام شد که تاکنون بیش از ۳ میلیون کشته بر جای گذاشته است. کشتار مردم عراق و افغانستان و همچنین ایجاد جنگ نیابتی با حاکمیت های مردمی منطقه پس از خفیف شدن حضور نظامیان آمریکا در عراق را می توان نتیجه فوری این حملات نامید. چنان هیاهوی سنگینی درباره حمله آنچه نظام حاکم بر آمریکا القاعده می نامد به برج های دو قلو به راه انداخته شد که افکار عمومی فرصت تفکر درباره چند و چون این حملات را پیدا نکرد.

علیرغم اینکه چهره های سرشناسی چون تیری میسان با نوشتن کتاب دروغ بزرگ در سال ۲۰۰۲ مدارک فراوانی درباره ساختگی بودن حادثه ۱۱ سپتامبر و کارگردانی آن به وسیله سرویس های امنیتی آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی منتشر کردند، اما حجم سنگین تبلیغات رسانه ای هنوز مانع از کنار رفتن پرده های نیرنگ بر این سناریوی بی سابقه امنیتی شده است.

پروفسور «دیوید رِی گریفین» در یکی از آثارش با نام «از قلم افتاده ها و با قلم اضافه شده های کمیسیون تحقیق ۱۱سپتامبر» به بررسی دروغهایی که دولت آمریکا درباره ۱۱ سپتامبر پرداخته و حقایق ممتازی را افشا کرده است.

پایگاه خبری ولترنت می نویسد که هرگز نسخه‌ای رسمی مطلوبی از سوءقصدهای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ وجود نداشته است. هیچ تحقیق قضایی و یا حتی پارلمانی روی این قضیه باز نشد. هر آنچه تا کنون ارائه شده نسخه‌ای دولتی بوده که براساس گزارشی از کمیسون ریاست جمهوری آماده شده است. خبرگزاری بین المللی تسنیم در سه گزارش این ۱۱۵ دلیل که بر رد ادعای دولت آمریکا مبنی بر حمله القاعده به برج های دو قلو ارائه شده است برای علاقمندان منتشر می کند.

۱. حذف این مدرک که حداقل شش هواپیماربا هنوز زنده هستند. یکی از آنها ولید الشهری است که قبل از اینکه پروازUA۱۱، برج شمالی مرکز تجارت جهانی را ویران کند از طریق کمیسون تحقیق ۱۱ سپتامبر متهم به کشتن مهماندارUA۱۱بوده است.( صفحات ۱۹-۲۰)

۲. حذف مدارک مربوط به محمد عطّا که نشان می دهد او گرایشی به الکل، گوشت خوک و رقصهای شهوت آلود تک نفره دارد. در صورتیکه مشخصات این فرد با اسناد کمیسون تحقیق ریاست جمهوری کاملا در تضاد است چونکه این کمیسیون مدعی است که این شخص، یک متعصب مذهبی شده است.( صفحات ۲۰-۲۱)

۳. بی نظمی مغرضانه اطلاعات به گونه ای است که نشان ندهد «هانی هانجور» خلبانی حرفه‌ای نبوده که بتواند یک هواپیمای مسافربری را برای ویران کردن پنتاگون به آن نقطه ببرد.(صفحات ۲۱-۲۲)

۴. حذف این واقعیت که در هیچکدام از لیستهای پرواز ( Flight manifest) نام یک عرب دیده نمی شود.(صفحه ۲۳)

۵. حذف این واقعیت که تاکنون هیچ آتش سوزی، چه قبل از ۱۱ سپتامبر و چه بعد از آن، منجر به فرو ریختن کامل یک ساختمان با یک اسکلت فولادی نشده است.(صفحه ۲۵)

۶. حذف این واقعیت که آتش سوزی برجهای دوقلو در مقایسه با موارد مشابه آنقدر هم وسیع، شدید و طولانی نبوده که منجر به نابودی همه¬ی ساختمان شود. زیرا در سایر آسمان خراشهای آمریکا با همین ساختار فولادی چنین اتفاقی نیفتاده است.(صفحات ۲۵-۲۶)

۷. با فرض اینکه تخریب کامل ساختمان بخاطر آتش سوزی باشد، چرا برج جنوبی که بعد از برج شمالی با هواپیما برخورد داشته و کمتر در معرض شعله های آتش قرار داشته، زودتر از برج شمالی فرو ریخته است؟(صفحه ۲۶)

۸ . حذف این واقعیت که چرا ساختمان شماره هفت مرکز تجارت جهانی(WTC) سقوط کرد، ساختمانی که هیچ هواپیمایی با آن برخورد نکرد و فقط در معرض چند شعله‌ای کوچک آتش قرار داشت! اتفاقی که آژانسِ فدرالِ بررسی شرایطِ فوری آن را تائید کرد اما نتوانست توضیحش دهد.(صفحه ۲۶)

۹. حذف این واقعیت که فروریختن برجهای دوقلو و ساختمان شماره هفت، حداقل از ۱۰ منظر بیانگر یک تخریب کنترل شده است.(صفحات ۲۶-۲۷)

۱۰. ادعایی مبنی بر اینکه مرکزِ اسکلتِ هر یک از بر جهای دوقلو به شکل یک چاه فولادی توخالی است در صورتیکه این ادعا حضور ۴۷ ستون متراکمِ فولادی را که در واقع مرکز هر برج را تشکیل می دهند، انکار می کند. همچنین براساس نظریه سرهم بندی طبقات(The pancake theory) با این شرایط معماری، این برجها می بایست در هنگام نابودی، بیش از ده ها متر رو به آسمان پابرجا می ایستادند.(صفحات ۲۷-۲۸)

۱۱. حذف صحبتهای لاری سیلورستاین، مالک مرکز تجارت جهانی مبنی بر اینکه او تصمیم گرفته بود با هماهنگی آتش نشانها ساختمان شماره هفت را خراب کند(to pull) [در زبان غیر رسمی درباره مسائل فنی به معنای ویران کردن می باشد].(صفحه ۲۸)

۱۲. حذف این واقعیت که فولاد ساختمانهای مرکز تجارت جهانی به سرعت از صحنه واقعه خارج شده و قبل از اینکه بتوان برای آشکار کردن اثرات انفجار، بررسی هایی روی آنها انجام داد، توسط کشتی هایی به مقصدی ناشناخته حمل شدند.(صفحه ۳۰)

۱۳.حذف این واقعیت که ساختمان شماره هفت، قبل از فروریختنش تخلیه شده بود و همین موضوع، دلیل رسمی قرار گرفت برای خارج کردن فولادهای این ساختمان. در صورتیکه امکان داشت تعدادی هنوز زیر آوار زنده باشند.(صفحه ۳۰)

۱۴. حذف صحبتهای شهردار جولیانی مبنی بر اینکه پیش بینی شده که مرکز تجارت جهانی ویران خواهد شد.(صفحات ۳۰-۳۱)

۱۵. حذف این واقعیت که ماروین بوش(برادر رئیس جمهور) و ورت واکر (پسر عموی رئیس جمهور) هر دو رئیس بخش امنیتِ مرکز تجارت جهانی بودند.(صفحات ۳۱-۳۲)

۱۶. حذف این واقعیت که بخش تخریب شده غربی پنتاگون، به دلایل گوناگون فاقد ارزشی برای حملات تروریستی القاعده است.(صفحات ۳۳-۳۴)

۱۷. حذف هرگونه مباحثه‌ای برای تعیین کردن اینکه آیا خرابیهای پنتاگون با برخورد یک بوئینگ۷۵۷ که بیش از صدها کیلومتر بر ساعت سرعت داشته، همخوانی دارد؟(صفحه ۳۴)

۱۸. حذف این واقعیت که بعضی از عکسها نشان می دهند نمای بخش غربی پنتاگون سی دقیقه بعد از برخورد هواپیما فروریخته و همچنین سوراخ ایجاد شده بسیار کوچکتر از اندازه یک بوئینگ۷۵۷ می باشد.(صفحه ۳۴)

۱۹. حذف هرگونه شواهد بحث برانگیزی درباره وجود یا عدمِ وجود تکه‌پاره های هواپیمای بوئینگ۷۵۷ در داخل یا خارج از پنتاگون.(صفحات ۳۴-۳۶)

۲۰. انجام نشدن هیچگونه بحثی درباره مشخص کردن اینکه آیا پنتاگون مجهز به سیستم دفاعِ ضدموشکی برای سرنگون کردن هواپیمای مسافربری تجاری نبوده است؟ در صورتیکه کمیسیون تحقیق مدعی شده بود که تروریستهای القاعده به مرکز هسته‌ای پنتاگون حمله نکرده بودند چونکه آنها این بخش را محافظت شده می پنداشتند.(صفحه ۳۶)

۲۱. حذف این واقعیت که تصاویر موجود از دوربین‌های مراقبت به ویژه آنهایی که از ایستگاه خدمات روبروی پنتاگون گرفته شده و همچنین فیلم این تصاویر که بلافاصله بعد از برخورد هواپیما بوسیله اف.بی.آی مصادره شد، بی شک می تواند پاسخ معمایی باشد که چه چیزی به پنتاگون برخورد کرده است؟(صفحات ۳۷-۳۸)

۲۲. حذف نامه نگاری دونالد رامسفلد، وزیر دفاع آمریکا معطوف به این جمله «یک موشک [استفاده‌شده] برای تخریب کردن [پنتاگون]».(صفحه ۳۹)

۲۳. چرا مامورهای سرویس مخفی آمریکا به بوش اجازه دادند در مدرسه‌ ساراسوتا(Sarasota school) حضور داشته باشد درحالیکه بر اساس نسخه رسمی کمیسیون تحقیق امکان داشت این هواپیمایی که از مسیرش منحرف شده، به این مدرسه برخورد کند.

۲۴. ناتوانی در مشخص کردن اینکه چرا ماموران مخفی آمریکا هیچ درخواستی برای محافظت هوایی از هواپیمای ریاست جمهوری(Air Force One) نداده¬اند.

۲۵. اظهاراتی که نشان می دهند، وقتی همراهان رئیس جمهوری به مدرسه ساراسوتا رسیدند، هیچکدام از آنها خبر نداشتند تعدادی هواپیما از مسیر هوایی خود منحرف شده‌اند.(صفحات ۴۷-۴۸)

۲۶. حذف گزارشی که براساس آن، جان اشکرافت وزیر دادگستری، قبل از ۱۱ سپتامبر اعلام کرد دیگر از خطوط هواییِ تجاری استفاده نشود.(صفحه ۵۰)

۲۷. حذف اظهارات دیوید شیپر که بیهوده تلاش می کرد تا بر مبنای اطلاعات افسران اف.بی.آی در مورد حملات احتمالیِ جنوب منتهن، داده ها را شش هفته قبل از وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر در اختیار وزیر دادگستری قرار دهد.(صفحه ۵۱)

۲۸. حذف هرگونه اظهارنظرهای ماموران اف.بی.آی که پیشتر از این اعلام کرده بودند در مورد زمان و مکان هر حمله تروریستی اطلاع کافی دارند.(صفحه ۵۱-۵۲)

۲۹. پایین آمدن غیرمعمول حجم خرید کالاها قبل از ۱۱ سپتامبر نمی تواند تائیدی بر این باشد که خریدکنندگان پیش از این نسبت به حملات برجهای دوقلو مطلع بودند.(صفحات ۵۲-۵۷)

۳۰. حذف گزارشهایی که براساس آنها، ویلی براون شهردار سان¬فرانسیسکو و چندی از مسئولان پنتاگون هشدارهایی دریافت کرده¬اند که در روز ۱۱ سپتامبر از هیچ هواپیمایی استفاده نکنند.(صفحه ۵۷)

۳۱. حذف گزارشی که مبنی بر آن اسامه بن لادن، به عنوان تحت تعقیب ترین مجرم ایالات متحده، در ژوئیه¬ی ۲۰۰۱ توسط یک دکتر و بیمارستان آمریکایی در دبی درمان شد و در آنجا با مامور محلی سیا ملاقات کرد.(صفحه ۵۹)

۳۲. حذف مقاله هایی که ادعا داشتند، ارتش آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر عامدانه اسامه بن لادن را فراری داده-اند.(صفحه ۶۰)

۳۳. حذف گزارشهایی که شامل ملاقات رئیس سرویس اطلاعات عربستان سعودی با اسامه بن لادن در بیمارستان دبی است. در صورتیکه این گزارشات با نسخه رسمی کمیسیون تحقیق مبنی بر اینکه بن لادن از طرف خانواده و کشورش طرد شده است، کاملا در تناقض است.

۳۴. حذف گزارشهای جرالد پوسنر براساس شواهد ابوزبیده که بیان می داشت، سه عضو از خانواده¬ی سلطنتی عربستان سعودی برای القاعده سرمایه گذاری می کنند و اطلاعات قبلی در مورد حملات ۱۱ سپتامبر داشتند.(صفحات ۶۱-۶۵)

۳۵. تکذیبیه‌ی کمیسیون تحقیق درباره¬ی مدارکی که نشان می داد، سعودی ها بودجه مالی القاعده را تامین می کردند.(صفحات ۶۵-۶۸) 

تماس با هیئت امنا

آدرس: اصفهان، شهرک صنعتی امیرکبیر

تلفن: 03133863005

پشتیبانی سایت:03133863466

نمابر: 03133873005

ایمیل: info@akportal.ir